Viva la Mexico deel 2.

Ollaaa!

Vanuit Mexico-City ga ik weer beginnen aan mijn volgende blog. Ik kan zeggen dat ik in een korte tijd, nog geen week heel veel gedaan, gevoeld, meegemaakt en gezien heb. Zoals jullie al hebben kunnen lezen ben ik gestart in Cancun, waar ik 1 nachtje verbleef in een nomads hostel. Vanuit daar ben ik vertrokken in de middag naar Isla Mujeres een eiland waar je met een ferryboot naar toe kunt gaan vanuit Cancun. Isla mujeres betekend letterlijk vrouweneiland en is een eiland in de Caribische zee. Super leuk ik kwam aan op de boot en daar stond een Mexicaans mannetje die liedjes op de gitaar speelde tijdens de boottocht naar het eiland, heerlijk blauw water een windje en zon wat wil je nog meer haha. Nou wat ik graag had gewild was dat het niet zo druk bezocht werd die dagen, super veel toerisme en daardoor alle redelijk betaalbare slaapplekken helemaal vol geboekt. Na een tijdje lopen met mijn bagage die toch net iets te zwaar is😉, ben ik bij een tentje even wat gaan eten en op mijn gemak gaan rond kijken wat er nog wel mogelijk was. Uiteindelijk een kamer die over de zee uit kijkt voor 137 euro, auw even flink gebaald en het proberen los te laten.. dit duurde even maar door even te gaan zwemmen, zonnen en een meditatie  en even met het thuis front bellen was het weer wat gezakt. Ik ben lekker gaan douche en erop uit gegaan. Ik wist dat aan het andere kant van het eiland een super leuk plekje is en waar ook een hostel is waar ik graag wilde verblijven. Ik besloot er lekker lopend naar toe te gaan, halverwege zag ik een jongen liften.. ik dacht zal ik dat ook gewoon eens proberen, voornamelijk wat er op het eiland rond rijd zijn golfkarretjes dus ik dacht dat kan niet mis gaan. Het duurde even voordat iemand stopte, maar een Canadees stel waren super vriendelijk om mij naar mijn bestemming te brengen, ze gingen ook nog hun best doen om slaapplek te zoeken voor de volgende dag. Al bij al via hun, facebook, zelf binnen gelopen bij hostels , alles was echt vol vol. Ik  besloot die avond het gezellig te maken en de volgende dag isla mujeres alweer te gaan verlaten. De avond was zeker nog gezellig, avondje op een strandje met een pizza, cocktail, zonsondergang en  een salsa bandje maakte de dag weer compleet. Uiteindelijk een taxi terug naar huis gedeeld met een man uit Londen en 2 meiden uit Duitsland. Ik kwam er al snel achter dat het heel makkelijk is om met andere toeristen samen taxi te kunnen delen. Ik ben nog even gaan genieten van het uitzicht over de zee met volle maan en daarna gaan slapen. Ik ben mega trots hoe het met slapen gaat, maar ben wel steeds vroeg al klaar wakker.. waarschijnlijk toch echt last van een jetlag. Het was in de omgeving van Cancun 6 uur verschil met Nederland en vanuit Mexico-City 7 uur. Volgende dag opgestaan en een tentje gezocht om even lekker te gaan ontbijten, dit was snel gevonden, ik verbleef in het centrum waar genoeg te doen is en het vol met restaurants en koffie tentjes zat. Daarna nog even een rondje gelopen over het noordelijke stuk wat uitkijkt over de zee met stukken vol met palmbomen en mooie muur schilderingen. Rond de middag ben ik weer met de ferry vertrokken terug naar Cancun, om vanuit daar de bus te pakken richting Tulum. Ik werd aangesproken door een Nederlandse meid van mijn leeftijd; moet jij toevallig ook naar het busstation. Dit was ideaal scheelt beide kosten en is het leuk even samen te kletsen, helaas ging zei weer naar huis en was de reis klaar voor haar.

Tulum; na 1,5 uur wachten ben ik met de bus vanuit Cancun richting Tulum gegaan. De reis duurde 2 uur en 40 minuten. Gelukkig was het wel een touringcar bus met fijne stoelen. De bussen zijn een goed vervoersmiddel in Mexico, voor nog geen 10 euro kan je deze busreis maken. Eenmaal aangekomen in Tulum besloot ik lopend naar mijn hostel te gaan, 2,6 km met mijn spullen van zeker 20 kilo was dit eens en niet nog een keer haha. ik weet wel als ik nogmaals zoon reis als dit ga maken, laat ik zeker de helft thuis, scheelt je echt een hoop gedoe! In Tulum heette mijn hostel Tubohostel, hier hebben ze kleine mini kamertje die een vorm hebben van een wijnvat; ik plaats ook foto’s in mijn nieuwe album waar je hiervan foto’s terug kunt zien. In een super leuk groen tuintje met zit plekjes en hangmatten. Even lekker gechillt en uiteindelijk op pad gegaan in de avond. Het hostel lag aan een super leuke straat met veel eettentjes, er was genoeg keuze.. maarja wat ga je kiezen..

Ik hoorde voor mij dat er Nederlands werd gesproken en besloot hun aan te spreken. Ik dacht eerst dat het een stel was, maar het waren broer en zus. Ik advies gevraagd waar je lekker kan eten. Uiteindelijk zijn we leuk aan de praat geraakt en zijn we samen iets gaan eten bij liefs, een Vega tentje naast mijn hostel. Hun een toetje en ik een lekkere Vega burger. We waren zo gezellig aan het kletsen dat ik erna bij hun hotel nog een drankje ben gaan doen. Super leuk geklets en uiteindelijk niet te laat gaan slapen want ik was gebroken van mijn korte nachtjes en het rond reizen. Volgende dag ben ik een fiets gaan huren om Tulum te gaan bekennen. Voor 100 peso’s 4,5 euro kon je de fiets heel de dag meenemen, ideaal! Wat ga ik eens doen..  uiteindelijk besloten om richting de grand cenotes te gaan dit zijn grotten waar je in kan zwemmen en snorkelen en via mooie wandelpaden door de jungle er terecht komt. 8 km heen gefietst kwam ik aan was het alleen cash en behoorlijk prijzig, niet gedacht om zoveel mee te nemen. Helaas dus niet naar binnen kunnen gaan, maar niet getreurd kwam ik op de terug weg langs een andere cenote een kleinere variant voor 250 peso’s, mooi die had ik nog net! Het was veel minder toeristisch en eigenlijk ook heel mooi. Een tijdje rond gelopen en gezwommen te hebben in de grotten ben ik weer verder gefietst naar tulum ruïnes. Dit zijn de oude Maya tempels die nog over gebleven zijn uit het verleden. Mooi park dat gelegen is aan de zee van Tulum en in een nationaal natuur park. Na veel gewandeld en gefietst te hebben ben ik nog op een strandje beland waar het heel toeristisch was maar toch even lekker een plonsje ben gaan maken en een korte break. Canadese mensen voor mij waren heel erg aardig en wilde mooi op mij spullen letten als ik even weg was. Daarna een mooie route terug naar mijn hostel gefietst langs echt mega grote resorts waar sommige wel leken op de beelden van de film peter pan. Al met al zoon 25-30 km gefietst was het wel prima haha. ‘s avonds nog even een heerlijk tentje uitgezocht om wat te gaan eten en uiteindelijk weer in mijn kleine hutje in slaap gevallen.

Volgende dag werd ik helaas lekker verkouden wakker en niet helemaal fit en een beetje down, wat ga ik doen ik heb het hier wel gezien en was even de vibe kwijt. Waarschijnlijk omdat ik gewoon moe en ook niet fit was. Na het ontbijten gaan zoeken wat te gaan doen die dag, waar zal ik heen gaan. Ik kreeg ook het aanbod om gezellig naar Playa del Carmen te komen waar inmiddels Milou en Robin (broer en zus die ik tegen kwam) gearriveerd waren en ik ook via deze route terug moest gaan om te vliegen vanaf Cancun. Ik dacht ja ik heb Tulum wel gezien ik ga mooi die kant op. Even een uurtje gezocht op Booking.com maar was het toch weer lastig iets te vinden voor een redelijke prijs. Ik dacht ik sla mijn laptop dicht en kijk straks wel.. ik voelde dat ik er echt even geen zin in had en even niet wist wat ik nou wel of niet wilde, het komt straks wel, want ik had ook afgesproken met stel die waarschijnlijk in mijn appartement gaan verblijven in Uden. Super leuk verhaal; ik ben op zoek voor nieuwe mensen in mijn appartement en kreeg berichtjes via via dat ze een stel kent dat dit graag wil huren, ik dacht nou even kijken wie dat dan zijn. komen we erachter dat hun 3 jaar op Bonaire hebben gewoond en nu in Mexico zijn om te reizen, hoe toevallig haha! kort maar krachtig hun nog gezien en gesproken voordat ik naar Tulum ging in een koffie barretje. Super leuk gekletst en samen gewacht tot mijn bus kwam, 3 uur later was pas de eerste mogelijkheid. Wat is de wereld toch klein dat dit zo mag lopen! Inmiddels in de bus besloten om 1 nachtje naar playa del Carmen te gaan en te gaan slapen bij Milou en Robin op de kamer, ze hadden een slaapbank en dacht oké waarom ook niet,  ga het gewoon is proberen co! Ik kwam aan bij een mega resort, Grand riviera princess. Helaas werd er meteen moeilijk gedaan bij de ingang en kwam ik er met geen mogelijkheid in. Robin is komen helpen en naar bijna een uur van alles te proberen kwam ik binnen voor een flink bedrag. Ik brak dit moment van de dag even.. alles kwam te gelijk, te veel prikkels, lang wachten, mensen die ik niet echt ken om mij heen en  proberen er iets van te maken, ik merkte dat ik echt even op was en kwam het eruit. Ben even momentje op dit grote resort gaan opzoeken om even mijn rust te pakken en er daarna nog een gezellig avond van te maken. Volgende dag even genoten van het uitzicht op het strand en de mooie dieren die voorbij kwamen op het park. Wasberen, leguanen en zelfs een mooi hert. Grappig dit voorbij te zien komen als je daar rond wandelt. Het was een korte ochtend want ik ging door naar Cancun, vanuit daar ging mijn vlucht naar Mexico-City. Ik ben er netjes afgezet, met de huurauto van hun. Ik was zo slim geweest om nu op tijd mijn bus ticket te kopen om niet weer zo lang te moeten wachten bij het station. Dit was nu niet nodig geweest omdat ik mee kon rijden, mijn ticket laten vervallen en mezelf laten afzetten bij de airport. Toch wel fijn geen gesjouw en in een volle bus hoeven te zitten. De laatste traantjes kwamen er op de airport even uit. Ik had het me een beetje anders voorgesteld, maar zoals mensen al aangaven je gaat jezelf tegen komen en er gaan momenten zijn dat het niet altijd leuk is dat heb ik dan ook mogen voelen. Maar tegelijker tijd voelde ik mezelf ook sterk en dacht ik hier leer ik juist van. Ik weet dat als ik het opnieuw mocht doen ik de reis wel anders was gestart, maar als je alles van te voren weet..;) na alles even eruit gegooid te hebben was het goed. Op naar Mexico-City. Nieuwe rondes nieuwe kansen. De vlucht verliep spoedig en ging snel. Met een Uber taxi wat in Mexico-City en vele steden hier ideaal vervoersmiddel is richting mijn hotel gegaan, hotel Casa Blanca in het gedeelte Roma. Hier verblijf ik even 3 nachten om even tot rust te komen voordat ik richting Puerto Vallarta ga, waar mijn retreat voor 2 weken gaat zijn. het is een prima hotel, lekker groot bed en even een heerlijk douche voor mezelf alleen. Even al mijn spullen uitgestald en op het grote bed geploft! Yes ik voelde mezelf wel weer echt even rustig worden ik kreeg er weer zin in! Kom maar op Mexico. ’s Avonds ben ik naar Rick geweest een jongen die ik ken vanuit Bonaire, die woont 20 minuutjes rijden vanaf mijn hotel. Heerlijk even een soepje bij hem gegeten, lekker gekletst met een biertje erbij. Morgen laat hij mij meer zien van Mexico-City, Ik ben benieuwd!

Ik heb heerlijk geslapen in mijn grote bed, en ben dan ook weer met een positieve blik opgestaan. Heb lekker even geluierd in mijn bed, ticket geboekt voor vrijdag naar Puerto Vallarta en een hostel voor 1 nachtje daar. Check, voor nu is alles geregeld tot 12 maart. Laat ik alles los waar ik nog dingen voor moet regelen en nog niet duidelijk zijn, dit komt erna wel!

Ik ben inmiddels moeten verhuizen vanuit het koffietentje waar ik net zat, naar een super mooi park; Mexico Parque. Een prachtig groen stuk midden in de stad. Het weer is hier heerlijk aangenaam en niet te warm. Vandaag even lekker rustig aan en heerlijk geschreven aan mijn nieuwe blog. Ik laat los wat was en kijk weer heerlijk vooruit naar nieuwe avonturen. En neem al een hoop lessen mee die ik kan gebruiken voor in de toekomst.

Hasta Luego, tot mijn volgende blog verhalen! xxx