Viva la Mexico

Ollaaaa daar ben ik dan weer, het is weer eventjes geleden dat ik een blog heb geschreven, maar ik heb inmiddels weer mooie fijne dingen mogen meemaken. Ik mag nu schrijven vanuit het vliegtuig richting Mexico. Jaja mijn reis begint niet in Panama of Colombia maar in viva la Mexico!! Mijn reis is eigenlijk al 2 weken geleden begonnen, toen ik als verrassing naar Nederland ben gevlogen om vrienden familie te verrassen, maar ook om pasgeboren baby’s en alle kinderen te zien die inmiddels alweer heel veel gegroeid zijn. Het waren heerlijke weken waarin ik enorm genoten heb van iedereen. In augustus was ik ook voor 2 weken in Nederland, ik heb het toen leuk gehad maar ik ben mezelf toen ook wel weer tegen gekomen. Ik heb toen niet naar mezelf geluisterd, te veel prikkels en niet naar mijn lichaam geluisterd waardoor ik weer slapeloze nachten had gehad. Terug op Bonaire in contact gekomen met Livia waar ik al eerder over verteld heb in mijn blogs, hier heb ik ademhalingssessie gehad was het weer doorzetten en vertrouwen op dat ik het kan. Dit heeft  mij weer een stuk verder naar een licht leven gebracht waarin ik veel meer rust in mijn lichaam voel. Dit keer had ik het in Nederland anders aangepakt , ik heb een heerlijke plek gevonden om te verblijven. Het was 1 minuut wandelen van de bossen af, genaamd steltenbergen. Wat een leuk plekje was dat.. mijn huisje heette Ut kemmerke haha lekker brabants. Een plekje waar ik heerlijk even mijn rust kon pakken door wandelingen te maken in de bossen en waar ik vrienden en familie lekker “thuis”  kon uitnodigen. Dagen ook lekker de kaarsjes aan en heerlijk in mijn joggingpak blijven chillen haha. Voor mijn gevoel heb ik dit keer in Nederland meer gedaan en iedereen veel gezien maar voelde dat in augustus heel anders doordat alles al van te voren vol gepland was. Al met al top dagen gehad waarbij het weer soms wat somber was, maar waar ik “bijna ”elke dag wel de zon heb mogen zien. Ik moet toegeven Nederland heeft toch ook hele mooie zonsondergangen maar heb ik dit nooit zo bekeken voordat ik naar Bonaire ging. Iedereen gedag gezegd en met een fijn gevoel  kan ik mijn volgende stappen van mijn reis gaan maken. Voor nu Mexico met een flexibel ticket naar Costa rica, voor mij word het ook nog spannend hoe ik terug ga komen op Bonaire nu COVID nog elke week veranderd. Spannend maar leuk blijf ik samen met jullie benieuwd hoe de reis zal gaan lopen!

Inmiddels nog 4 uur en 7 minuten vliegen tot mijn bestemming Cancun waar de reis start. Ik heb een taxi vanaf het vliegveld die mij brengt naar mijn verblijf voor aankomende nacht, dit en mijn retreat die volgende week start is het enige wat ik heb gepland, de rest word nog een verrassing voor jou en mij. Ik heb een retreat gepland staan voor 2 weken in Puerto Vallarta heel mooi natuur gebied dat uit kijkt over de stille oceaan, wat ben ik benieuwd hoe dit zal zijn.

Ik doe even mijn laptop weer weg om mijn ogen te proberen te sluiten, ik zal jullie straks vertellen hoe mijn eerste ervaringen zijn geweest vanaf landen tot naar mijn eerste bestemming.. wat spannend dat ik ook nog totaal niet weet hoe het zal zijn. maaaaar ik heb er zin in en kom maar op, Tot straks!

Zo daar ben ik weer, toch nog een poging doen om mijn blog verder te schrijven. Inmiddels al eventjes wakker dus nog een beetje tijd aan het rekken om te gaan slapen. Inmiddels geland en in hostel Enigmatic nomads aangekomen. Ik was geland en kwam aan bij de douane waar ze nog om andere formulieren vroegen die je in moet vullen, ongeveer een uur na landen kwam ik buiten met al mijn spullen wachtend op de taxi, dit ging perfect en is soepel voorlopen. Eenmaal afgezet bij mijn verblijf kreeg ik netjes mijn kamer te zien.. prima plekje maar niks speciaals. Wel heel erg blij mijn eerste nacht een privé kamer te hebben.. even je spullen uitstallen en mijn eigen dingetje, juiste keuze! Gedoucht en wel even kijken wat ga ik eten.. ik kwam uit bij een tentje waar een Nederlandse kok werkt, ik dacht daar loop ik even heen Peters restaurante, google maps aan en gaan met die banaan! Uiteindelijke aan de praat geraakt met 4 Amerikanen die helemaal enthousiast waren en volgens mij ook een beetje dronken haha, ze boden mij gelijk wijn aan. Heerlijk even een wijntje bij het eten, maar al bij al voelde ik wel mijn oogjes zwaar worden, 12 minuutjes terug gewandeld in nu even mijn blog afmaken zodat iedereen weer op de hoogte is van mijn eerste avonturen. Voor nu een kortere versie maar spoedig komt er meer.. heel benieuwd wat morgen mij gaat brengen.

Haha Buenos dias ik kreeg het gisteren niet meer voor elkaar om internet te krijgen op mijn laptop en heb mijn blog nog niet kunnen posten, vandaar nu nog een extra stukje die ik gelijk erbij kan schrijven. Zo mijn eerste nacht zit erop.. gehorige kamers en er was nog volop muziek toen ik ging slapen, heel gezellig maar ik was gesloopt dus besloot na 24 uur wakker te zijn toch maar naar bed te gaan. Het was een gebroken nacht, maar al bij al prima geslapen. Inmiddels na een korte wandeling zit ik nu aan een heerlijk ontbijtje die ik boven aan mijn blog gepost heb, en ben ik een simkaartje rijker om overal bereikbaar te zijn indien het nodig is. De eerste stappen zijn gezet, ik heb er zin  in!! Het weer is heerlijk het is nu 8:50 en 25 graden.

Nu even research doen wat mijn  volgende planning gaat worden.. i let you know. Ik ga even verder ontbijten en genieten van deze heerlijke groene stad.